Sunday, June 17, 2018

רודוס בקיץ - הכל כלולולולולו


באוגוסט 2017 נסענו לנופש במלון Mitsis Rodos Maris Resort & Spa באיזור קיוטארי ברודוס, יוון.
סוג הנופש: הורים + 2 ילדים (10, ו-5) , 4 לילות הכל כלול
יום ראשון: הגענו לנתב"ג בסביבות 11:00. היה עומס ותוך כ-40 דקות סיימנו עם הבידוק הבטחוני, צ'ק אין, מזוודות, סריקות, וביקורת גבולות. הטיסה יצאה בזמן ב-13:50. טסנו עם חברת AEGEAN. הטיסה די קצרה, כשעה ורבע, ועברנו אותה בקלות רבה.

נחתנו בשדה ברודוס, ותוך זמן קצר היינו בחוץ עם המזוודות. מצאנו את אוטובוס ההסעה שלנו שייקח אותנו למלון, ולאחר שכל המשפחות עלו, יצאנו לדרך.
המלון נמצא כשעה וחצי נסיעה משדה התעופה (מדובר בהסעה שמורידה משפחות אחרות ומלונות שונים).
בדרך למלון שמתי לב לכמה דברים:
  1. הנוף מאד מזכיר את הגליל. הררי וסוגי צמחייה שמאד דומה למה שיש לנו בארץ.
  2. מצב הכלכלי שם כנראה לא משהו. ראינו המון מבנים נטושים או כאלה שלמכירה, או כאלו שהתחילו בנייה ולעולם לא סיימו.
  3. כאשר עברנו בעיירות הקטנות, נראה שעיקר הפעילויות שם הם לתיירים (חנויות מזכרות ומסעדות).
לקראת השעה 18:00 הגענו למלון וקיבלנו את החדר.

הצוות מאד נחמד. הם מקצועיים ועוזרים בכל בעיה שקיימת. ניתן לדבר איתם באנגלית, אך לא כולם מבינים הכל.
שמנו את הדברים בחדר, ומיד עלינו על בגדי ים והלכנו לבריכה. הילדים רצו להנות מהמגלשת מים לפני שסוגרים אותה (בסביבות 19:00).
שימו לב, באתרים שונים מפרסמים שהבריכות הם עם מים רגילים. זה לא נכון! כל בריכות המלון (למעט הבריכה בספא שזה בתשלום נוסף ואסור לילדים) מלאות חצי מים רגילים וחצי מים מלוחים.
במלון יש 4 בריכות: בריכה מרכזית וגדולה, בריכת פעוטות, ובריכה לקטנים שמחולקת לאיזור שחייה ואיזור יציאה מהמגלשה, ובריכת ספא. לא חסר מקום או כסאות ישיבה, אבל חשוב להגיע מוקדם כדי לתפוס מקום מוצל. האירופאיים אוהבים להגיע מוקדם בבוקר לשים מגבות כדי לשמור להם מקומות. ב-7:30 בבוקר כמעט הכל תפוס.

את המגבות של החדר אסור לקחת לבריכה. המלון מספק מגבות לבריכה, אך יש להשאיר פקדון של 20 יורו לכל מגבת. אנחנו הבאנו מגבות מהבית.
אחרי בילוי קצרצר בבריכה, התייבשנו והלכנו לאכול. במלון יש כמה מסעדות: מסעדה מרכזית, מסעדה סינית, איטלקית, יוונית (בערב בלבד), ואמריקאית (ארוחת צהריים). כולם כלולים בחבילה, אך חוץ מהמסעדה המרכזית, יש להזמין מקום בשאר המסעדות. הן לא גדולות, ויש להזמין מקום כמה שיותר מוקדם. למסעדה הסינית, גילינו שאם היינו רוצים מקום, היינו צריכים להזמין לפני שהגענו למלון. במסעדה המרכזית לא חסר אוכל ויש מגוון רחב של מאכלים שונים. האוכל מאד טעים! שימו לב, האוכל אינו כשר.
יש קוד לבוש מינימלי במסעדות. אין להכנס בבגד ים!
בנוסף למסעדות, יש ברים מפוזרים ברכבי המלון (בלובי, בבריכה, בים, בחדר משחקים, בגלידריה, וליד מגרשי הטניס). השתייה חופשית.
יתרונות במלון: הוא גדול ויש מלא פעילויות לילדים (יש צוות בידור), יש חנויות גם מבפנים וגם מבחוץ, אוכל בשפע, צוות מאד נחמד ומאד מקצועי.
חסרונות: חדרים קטנים, חדרים קצת ישנים (אבל בקטנה), נמלים פה ושם (שמטפלים כשיש), מזגנים חלשים (בחדר הם בסדר, אבל בחדרי אוכל ולובי הוא מאד חלש).
יתרון/חסרון לבחירתכם: מעט מאד ישראלים במלון. היו אולי 4 משפחות. היו שם משפחות מכל רחבי אירופה, שמענו בעיקר אנגלית, גרמנית, ורוסית.
אחרי האוכל, היינו עייפים וחזרנו לחדר ונרדמנו.
קיבלנו חדר קרוב למרכז העניינים של המלון. קרוב לבריכה, קרוב לחדרי אוכל, קרוב לחנויות. החדרים הסטנדרטיים מאד קטנים. חשוב לדעת לפני כן, כך שלא תתאכזבו. גם ה"נוף לים" הוא יותר נוף לעצים.

בחדר יש מקרר ובחבילת הכול כלול, הוא מאובזר בשתייה קלה וקרה (כולל בקבוקים גדולים של מים מינרלים) וממלאים אותו מחדש כל יומיים.
המזגן אצלינו בחדר היה די ישן ובאמצע הלילה החליט לעשות רעשים ברמה שלא יכולנו לישון. פנינו לקבלה, תוך כמה דקות הגיע הבל-בוי, אבל הוא לא טכנאי, ולא היה יותר מדי מה לעשות. באיזהשהו שלב הרעש הפסיק וישנו קצת (הרעש לא הפריע לילדים).
יום שני: התעוררנו, והלכנו לארוחת בוקר. התפוצצנו!
דיברנו עם הקבלה שוב לגבי המזגן, ואמרו שישלחו טכנאי. בינתיים התחילו להגיע לחדר מלא נמלים, ביקשנו שיטפלו גם בזה.
הלכנו לים. למלון יש חוף פרטי משלו. יש מלא מקומות ישיבה, אך כמו בבריכה, אוהבים לתפוס מקומות שווים יותר עם המגבות. הים נקי וכיף לשחות בו. ה"חול" מורכב בעיקר האבנים קטנטנות ולא לכולם הכי נוח ללכת עליהם. כדאי להכנס למים עם סנדלים או משהו דומה.

על החוף יש בר חופשי וגם קיוסק פיצה. במהלך היום עושים תחרות כדור עף, ויש עוד מגוון פעילויות. חלק בתשלום.

היינו בים עד הצהריים, ואז עברנו לבריכה. בבר בבריכה ניתן גם להזמין נקניקיה בלחמניה וגם טוסט. אכלנו שם צהריים. ניתן כמובן לאכול במסעדות.
אחרי הצהריים החלטנו לצאת לטייל קצת. מחוץ למלון יש תחנת אוטובוס. נסענו לעיירה לינדוס. עלות נסיעה ל-2 מבוגרים + 2 ילדים הוא כ-12 יורו. כעבור נסיעה של חצי שעה, הגענו לפתח העיירה. על מנת לרדת בהר לאיזור הסימטאות מתוייר, ניתן לרדת ברגל כ-15 דקות, לקחת עוד אוטובוס של 5 דקות (חצי יורו לאדם), ואפשר גם לרכב על חמור. לקחנו את האוטובוס.

העיירה מאד יפה ובין הסימטאות, מלא חנויות בגדים ומזכרות. מעבר לבתים הלבנים היפייפים, יש גם את המבצר ,וניתן גם לרדת עד למפרץ. היה יחסית מאוחר, אז נשארנו באיזור הרחובות הצרים עם החנויות. נשארנו שם כשעתיים, ואז גילינו שכבר אין אוטובוסים חזרה למעלה, אז לקחנו מונית חזרה למלון (23 יורו). אם אתם מפחדים לנסוע במוניות בארץ, עוד לא ניסיתם מוניות ברודוס.


חזרנו למלון, והלכנו לאכול. אחרי האוכל, המזגן שוב עשה רעשים. דרשנו שיחליפו לנו חדר. ניסו לשכנע אותנו שיש להם רק חדר ללא נוף לים. לקחנו!! אמנם החדר היה רחוק יותר מהמרכז, הוא היה הרבה יותר מרווח, ובעיקר המזגן לא עשה רעש.
באותו ערב ראינו במלון מופע של ריקוד שירים יווניים. חובה לאוהבי מוזיקה ים תיכונית.
יום שלישי: יום רגוע בבריכה. הרבה אוכל, הרבה שתייה, הרבה גלידה. הגענו ברבע ל-8 לתפוס מקומות בבריכה, כבר כמעט הכל היה תפוס.
אחרי הצהריים גם נשארנו במלון. הילדים שיחקו בחדר משחקי וידאו ואנחנו נחנו בעיקר. בערב עשו מופע קסמים לילדים.
יום רביעי: נסענו לפארק המים של רודוס. אומרים שהוא מהגדולים באירופה. מהמלון יש כל בוקר ב-09:00 (על הדקה) שאטל חינם עד לפארק. הוא נוסע לאורך אותו קו של האוטובוס הרגיל, אז מי שמפספס, יש גם אוטובוס בתשלום. לאחר נסיעה של כשעה, הגענו לפארק. ביחס למה שיש לנו בארץ, הוא בהחלט גדול ומרשים. הוא מחולק יפה לפי רמות המגלשות. בנוסף למגלשות יש בריכת גלים גדולה, ויש איזור מאד נחמד לילדים קטנים. כאן גם מצאנו את כל הישראלים שהגיעו לרודוס.
יש גם לוקרים שאפשר לנעול את התיקים וטלפונים. לצערי אין תמונות, הטלפון היה נעול.
בשעה 17:00 עלינו על ההסעה חזרה למלון. הגענו, אכלנו, ונחנו.
בערב עשו מופע ריקודי אש וזיקוקים. הלכנו לישון ללילה האחרון במלון.


יום חמישי: היום האחרון שלנו במלון. ההסעה שלנו לשדה תעופה נקבעה ל-21:00, ולכן הזמנו מראש Late Checkout כך שנוכל להנות מהמלון כמה שיותר ביום האחרון. מומלץ להזמין כמה שיותר מוקדם, כי לא תמיד ניתן לאשר ולשמור את החדר. ה-Late Checkout עלה לנו 50 יורו.
כמו ביום שלישי, תפסנו מקום מוקדם בבריכה, אכלנו, נחנו, שחינו, אכלנו, שתינו, עד הערב. בסביבות 19:00 אכלנו ארוחת ערב, עשינו Check out, וחיכינו להסעה לשדה.
ההסעה הגיעה על הדקה ב-21:00, ונסענו. האוטובוס עשה סיבוב כנראה בכל האי, כי הוא נסע ואסף ונסע ואסף, ורק אחרי כשעתיים הגענו לשדה.
ב-23:00 השדה תעופה די ריק ועברנו את כל הבדיקות,מזוודות,סריקות/ביקורת גבולות תוך 20 דקות. הדיוטי פרי שם מאד קטן.
גילינו שיש עיכוב של כשעה בטיסה, וב-02:00 המראנו לכוון הבית.

בלוגים נוספים של החופשות שלנו:



No comments:

Post a Comment