New York / New Jersey

ניו יורק וניו ג'רזי

פרק א: טיסה והגעה

יום שבת - 30 ביוני

לאחר חודשים של תכנונים והתרגשות שלא הרגשנו מאז שהיינו ילדים, היום הזה הגיע. התעוררנו בבוקר עם חיוך מאוזן לאוזן, ואז נזכרנו שהטיסה רק ממריאה באחת בלילה. איכשהו הצלחנו להעביר את היום, ארוחת צהריים משפחתית, מסיבת יום הולדת לילדה מהכיתה של הבת שלי, וכמובן לארוז.

את הצ'ק-אין לטיסה כבר עשינו יום לפני. הצלחנו למלא שלוש מזוודות אך ידענו שנצטרך רביעי, אז הכנסנו אחד מהמזוודות לתוך מזוודה גדולה. שקלנו והיינו הרבה מתחת למקסימום המותר.

השעה 21:00 הגיעה. אחותי ואמא של אשתי באו להסיע אותנו לשדה. הגענו לנתב"ג, שלום וחיבוקים, וניגשנו ישר לתור מסירת הכבודה. הכל עבר חלק. התחקור הבטוחני, מסירת המזוודות, סריקת תיקים, וביקורת גבולות, תוך פחות מחצי שעה סיימנו. מכאן המשכנו לדיוטי. לא היה לנו מה לקנות, אז הסתובבנו בין החנויות ואכלנו ארוחת ערב מאוחרת. הלכנו לשער וחיכינו לטיסה. מתוך התרגשות, הילדים כלל לא היו עייפים.

עלינו על המטוס והוא המריא בזמן בשעה 01:15. טסנו טיסה ישירה עם אל על במטוס הדרימליינר שלהם. המטוס חדש ומאד נעים מבפנים, אמנם הרגשתי טיפה צפוף בהשוואה לטיסות אחרות. אורך הטיסה הוא כ-12 שעות. ישנו פה ושם.

בשעה 05:30, שעון מקומי, נחתנו בשדה תעופה נוארק, שבניו ג'רזי. ירדנו מהמטוס והתקדמנו לביקורת הגבולות. בדרך, עברנו ליד חלון שממנו יכולנו לראות את מנהטן מרחוק. חיכינו די הרבה זמן בתור לביקורת גבולות. שימו לב, בכל מקום שלטים המורים שלא להתעסק עם הטלפונים הסלולרים בזמן ההמתנה. בבקשה תכבדו. אנשי הבטחון מאד לא אוהבים להעיר לאנשים שלא מצייטים.

תורינו הגיע, הצגנו דרכונים, סרקו לנו טביעות אצבע, וחתמו בדרכון. קיבלנו את המזוודות, הגיעו די מהר ואז יצאנו מהשדה לחפש אובר (שימו לב! יש כמה מפלסים. אם אתם מזמינים אובר, תדאגו להיות במפלס הנכון).

עלינו על אובר, ונסענו כ-40 דקות אל היעד הראשון, עיירת קלוסטר בניו ג'רזי. קלוסטר היא עיירה יפהפיה במדינת ניו ג'רזי. היא הוקמה לפני מאות שנים והיום היא בית לכ-8500 איש. היום האוכלוסייה די מעורבת, כאשר גרים שם לא רק אמריקאים, אלה גם קוריאנים וגם הרבה ישראלים.

ישנו את הלילה הראשון שלנו בארה"ב אצל חברים טובים שגרים בקלוסטר. כשהגענו, פינקו אותנו בארוחת בוקר אמריקאית, ועשו הכל כדי לעזור לנו שלא להרדם. היינו אחרי לילה כמעט ללא שינה, והשעון הביולוגי שלנו עוד היה בשעון ישראל. ג'ט לג רציני! החזקנו מעמד עד 12 בצהריים, ואז החברים שלנו המליצו לישון כשעתיים, ולאחר מכן להתעורר ולהחזיק מעמד עד הערב.

לאחר שקמנו, יצאנו לטייל קצת בעיירה. אין מילים לתאר את היופי של המקום. הכל ירוק, הכל נקי, גינות מטופחות. הגענו לקצה הרחוב, וחצינו את הכביש לתוך העיירה השכנה, אלפיין. הבתים כאן, הם לא בתים. אלה כבר אחוזות. הסתובבנו עוד בעיירה, כל בית יותר מרשים מהקודם. במהלך הטיול גם רצו מולינו סנאים, צ'יפמאנקים, ואיפילו דביבון אחד.

בערב אכלנו עם החברים ארוחת ערב ונשפחנו על המיטות. בבוקר למחרת קמנו יחסית מוקדם, אבל הג'ט לג כבר לא היה.