Pennsylvania

פרק י – פנסילבניה
יום רביעי – 17 ביולי

הנסיעה מחוץ לוושינגטון הייתה רגועה, נחמדה, ומאד יפה. השינויים הקיצוניים במזג האוויר בין העונות כנראה מאד משפיע על הכבישים המהירים כי הם נמצאים במצב די נוראי. למשך כל הימים שנסענו בכבישים נתקלנו בלא מעט פקקים בגלל עבודות בכביש.

מה שטוב בכבישים הוא שכל כמה קילוטמרים יש ירידה מהכביש המהיר ויש תחנות עצירה עם תחנות דלק, שירותים, מסעדות, וגם מלונות למי שרוצה לישון באיזור.

ביציאה מוושינגטון עברנו למדינת מרילנד ומשם עברנו למדינת פנסילבניה. רוב הנוף היה עצים וירוק. מדי פעם כמה חוות. הנהגים האמריקאים הם נהגים רגועים ומכבדים אחד את השני.

לאחר נסיעה של כ-3 שעות, הגענו לאיזור לנקסטר. שם מצאנו המון אווטלטים. אבל מרוב אווטלטים, לא ממש קנינו דברים. אכלנו צהריים במסעדת Rockvale Diner ואז נסענו ל- Amish Farm and House שנמצא בעיירת Intercourse (כן זה השם האמיתי), סוג של חווה\מוזאון של האיימישים הפנסילביאנים. תחילה עלינו על אוטובוס תיירים, והוא לקח אותנו לסיור מודרך בכל האיזור. גילינו הרבה דברים מעניינים על חייהם של האיימישים, מה מותר להם ומה אסור להם מבחינת האיסורים בשימוש בטכנולוגיות (לדוגמה, אסור להם לנהוג ברכב, אבל מותר לבקש טרמפ מהשכן). עוד נתון מעניין שגילינו הוא שיש להם קהילה משלהם בתוך העיירה, אבל לא כל התושבים של העיירה הם מעדת האיימיש. הם לא מנתוקים מהעולם. הסיור לקח אותנו גם לחווה של אחד התושבים כך שראינו מקרוב את העבודה שלהם. גם עצרנו לאכול גלידה איימיש אמיתי.

לאחר הסיור, חזרנו למוזאון ושם עשינו סיור מודרך בתוך הבית שבו גילינו את תפקידו של כל אחד במשפחה, איך הם מתלבשים ואיך נראה כל חדר.

בסיום הסתובבנו עוד טיפה בחווה, ואז הלכנו לקניות בחנות טארגט שהיה צמוד. אחרי הקניות התחיל מבול גשם. נסענו כמה דקות למלון ללילה.

שם מלון: Fulton Steamboat Inn
מיקום: לנקסטר, פנסילבניה
הוזמן דרך: Hotels.com
תיאור המלון: לא יצא לנו לבלות יותר מדי זמן במלון. היינו שם רק לילה אחד. המלון מעוצב מאד יפה גם מבפנים וגם מבחוץ (בצורה של סירת קיטור של פעם). החדר לא גדול במיוחד. יש שם מסעדה ובריכה (שסגרו בגלל הסופה).

יום חמישי – 18 ביולי
בבוקר קמנו רגיל. העברנו את המזוודות לרכב, ונסענו כשעה ליעד הבא: Hershey’s Chocolate World, עולם השוקולד של הרשי. כל מה רציתם לדעת על השוקולד של הרשי ניתן למוא כאן. יש מתקן חינמי וכיף עם הסברים על תהליך יצירת השוקולד. בנוסף יש פעילויות בתשלום כמו מופע לילדים שכולל טעימות שוקולד, סרט תלת מימד עם הדמויות של הרשי, והרכבת חטיף שוקולוד משלך. אי אפשר לעזוב כמובן מבלי לעבור בחנות המפעל ולצאת משם בפחות מכמה קילוגרמים טובים של שוקולד.

יצאנו משם בצהריים והמשכנו לתחנה הבאה.