Toronto

פרק יג - טורונטו והביתה
יום שני – 22 ביולי

המרחק מניאגרה פולס לטורונטו הוא בסביבות שעה וחצי. בדרך עצרנו בעוד אווטלט. קנינו כמה דברים שלא מצאנו בארה"ב. המשכנו הלאה.

הגענו לטורונטו בסביבות הצהריים. חנינו ליד המלון ועשינו צ'ק אין.
שם מלון: Hotel Novotel Toronto Centre
מיקום: טורונטו. קרוב מאד למרכז.
הוזמן דרך: Hotels.com
תיאור המלון: מאד נהננו במלון. החדר בגודל סביר. הכל חדש ונעים. הוא ממוקם מצויין. יש מסעדות ופאבים ממול. יש בו בריכה מקורה. חסרון אחד שיש בו הוא שאין לו חדר כביסה לדיירים. יש שירות כביסה אם אתם רוצים לשלם 5$ לחולצה, אבל לא חדר עם מכונות בתשלום כפי שהיה לנו בכמעט כל המלונות. יש הרבה חנויות ניקוי יבש באיזור. החנות כביסה רגילה הכי קרובה נמצאת במרחק 20 דקות הליכה מהמלון.

קיבלנו את החדר, וירדנו למטה לאכל צהריים במסעדה איטלקית The Old Spaghetti factory ממול. היה ממש טעים. משם אשתי עלתה עם הילדים לחדר. אני נסעתי להחזיר את הרכב לחברת ההשכרה. תחנת ההחזרה הייתה 10 דקות הליכה מהמלון אז צ'יק צ'אק חזרתי.

נחנו טיפה בחדר, קפצנו קצת לבריכה, ואז יצאנו לטיול לכוון המרינה שנמצאת כ-15 דקות הליכה מהמלון. הסתובבנו ב-Harbour Square Park ולאורך הטיילת. מצאנו סיור שייט מודרך שלקח אותנו לאיזור האיים של טורונטו ולאורך העיר. בעיקר דיברו על ההיסטוריה של העיר והשינויים שעברה במהלך העשורים האחרונים.

הסיור הסתיים כשהתחיל להחשיך, אז נסענו לאכול ארוחת ערב בקרבת המלון. עשינו קצת קניות בסופר ליד, וחזרנו לחדר.

יום שלישי – 23 ביולי
בבוקר קמנו רגיל, וירדנו לנסות את הארוחת בוקר של המלון. הוא לא זול, אבל ילדים אוכלים בחינם אז זה יצא כמו לאכול במסעדה. גם כאן האוכל היה יחסית בסיסי ולא היה מבחר גדול במיוחד. עדיף לאכול במסעדה.

הלכנו ברגל בחזרה לאיזור המרינה, ועלינו על המעבורת שלקח אותנו לאיי טורונטו (Toronto Islands). מדובר בקבוצת איים קטנים הנמצאים ממול העיר. מאד יפה שם, מאד ירוק. המזג אוויר היה מאד נעים. הסתובבנו שם ונכנסו לפארק מתקנים Centreville Amusement Park. המתקנים יותר מיועדים לילדים קטנים (פחות מגיל 12). עלינו על גלגל ענק, קרוסלה, רכבת הרים קטנה, הילדים עלו מכוניות מתנגשות ועוד כמה.

אחרי כמה שעות התישבנו לאכול במסעדת Carousel Café. היה די זוועה. לקח לאוכל יותר מדי זמן להגיע. אשתי החזירה את המנה שלה, והמנה שהיא ביקשה במקום לעולם לא הגיע. אפילו את הצ'יפס הילדים לא ממש אהבו.

חזרנו חזרה לתחנת המעבורת, וחזרנו חזרה לעיר ולמלון. אני והקטנה שלנו קפצנו לבריכה.
בערב הלכנו למעסדת The Keg שמאד הומלץ לנו. במקרה היה סניף ממש מול המלון. היה ממש טעים. מומלץ!

יום רביעי – 24 ביולי
היום טיילנו במרכז העיר. לא היה חם מדי והסתובבנו די בכיף. כאן גילינו שבטורונטו לא חסרים הומלסים. להבדיל מוושינגטון ששם רוב ההומלסים היו אפרו-אמריקאים מבוגרים (ואפילו קשישים), כאן הרוב היו צעירים לבנים מסוממים.

הגענו לקניון CF Toronto Eaton Centre שהוא קניון מאד גדול. הסתובבנו קצת וקנינו כמה דברים אחרונים. משם התחלנו לחפש את ה-Path. שמענו הרבה על ה-Path שהוא בעצם קבוצת מנהרות מתחת לרחובות טורונטו ושיש בו המון חנויות ומסעדות. או במילים אחרות, קניון מתחת לאדמה שמוגן מהקור הקנדי בחורף. בפורומים ובלוגים אחרים מאד התלהבו ממנו, אבל בשיא הכנות, לא ממש התלהבנו. חלקים ממנו מאד מיושנים וצריכים שיפוץ, ולרוב ראינו רק מסעדות. טיילנו ב-Path ובמנהרות שלו עד שהלכנו לאיבוד, אז חזרנו חזרה למעלה.

הסתובבנו עוד קצת ברחבי העיר. מצאנו Food Court אז אכלנו שם צהריים (גילינו שגם זה היה חלק מה-Path).

משם המשכנו עוד כמה דקות ברגל עד למגדל ה-CN המפורסם. המגדל (CN Tower) הוא אחד המגדלים הגבוהים בעולם שמגיע לגובה של כחצי קילומטר. עלינו לתצפית (זו האטרקציה היחידה שלא הזמנו מראש כרטיסים. שילמנו תוספת בשביל לשריין שעה, אחרת היינו עומדים שעתיים בתור). הנוף משם מדהים. רואים את כל העיר מכל הכוונים. בילינו שם איזה שעה ואז ירדנו חזרה למטה. לקחנו משם אובר למלון.

אחרי צהריים וערב שחינו בבריכה ואז נחנו בחדר.

יום חמישי – 25 ביולי
היום האחרון שלנו בקנדה והיום האחרון שלנו בכל הטיול. הטיסה שלנו היתה רק בערב, מראש ביקשנו Late Checkout (בתשלום) ונתנו להשאר במלון עד 18:00.

הלכנו לארוחת בוקר במסעדת eggspectation שנמצאת ממול למלון. המקום מאד נחמד אבל האוכל לא כל כך. די מבאס ליום אחרון.

משם הלכנו כ-10 דקות ל-St Lawrence Market שהוא שוק מאד יפה ומתוייר בבניין ישן. הסתובבנו כמה דקות, אבל לידלים כבר לא היה בסלנות. לקחתי אותם חזרה למלון ואשתי נשארה להסתובב בשוק.

נשארנו במלון לשאר היום עד שהגיע השעה להפרד. ירדנו למטה, עשינו צ'ק-אווט והזמנו אובר. אובר הלחיטו לצ'פר אותנו (אולי לא היו רכבים אחרים), ושדרג אותנו לרכב SUV VIP. היה כיף לנסוע כך לשדה תעופה של טורונטו.

הגענו לשדה, עברנו את כל הבדיקות וביקורות. עלינו על הטיסה וטסנו הביתה.