Friday, June 15, 2018

הולנד - טיול משפחתי עם ילדים

באוגוסט 2015, נסענו להולנד (דרך בלגיה) לחופשה משפחתית. היה מדהים.
אורך החופשה: 9 ימים (חמישי עד שישי בשבוע שאחרי, כולל ימי טיסות)
ילדים: שניים, הגדול 8 והקטנה 3.5
הכנו רשימה של כל האתרים שרצינו לראות, אך מראש החלטנו שנעשה הכל ברגוע ושלא נורא אם נפספס דברים. לקחנו בחשבון שייתכן גשם בחלק מהימים.
השכרת רכב: פז'ו 3008 ידני מחברת Europcar
GPS: הסתדרנו יפה עם Waze
סלולרי: קניתי סים חדש בארץ מגולן טלקום עם חבילה לחו”ל של שיחות, סמסים ו-6GB לגלישה (לא היינו צריכים יותר). אחרי הנחיתה, היו קצת בעיות בהתחברות לרשת, אבל שיחה אחת פתרה את הבעיה.

יום חמישי: טיסה לבלגיה
הטיסה לבריסל יצאה ב-16:30 (עיכוב של 40 דקות). נחתנו בבריסל בסביבות 20:30.
אספנו את הרכב בשדה ויצאנו למלון Novotel Brussels Airport (כמה ק”מ מהשדה) לישון שם את הלילה הראשון. היה לנו אפליקציתGPS וגם מכשיר שהבאנו וגם היה ברכב (לא הזמנו במיוחד אבל היה מובנה ברכב) ומשלושתם לא היינו מרוצים, בסוף ה-Waze היה הכי מוצלח.
הגענו למלון וחנינו שם (יש חניון בתשלום). מדובר במלון 3 כוכבים נחמד שסיפק את מה שהיינו צריכים ללילה: חדר, מיטות, שירותים ומקלחת.

יום שישי: טכנופוליס ונסיעה לכפר הנופש
בבוקר אכלנו ארוחת בוקר במלון. הארוחה לא זולה, אבל הילדים אוכלים שם בחינם.
עלות המלון: 94 יורו ועוד 40 יורו לארוחת בוקר לכולנו. לא הבנתי למה אבל לא הייתי צריך לשלם על החניה (זה אמור לעלות 10 יורו ללילה).
יצאנו לדרך. כרבע שעה נסיעה מבריסל ,בעיר משלן, הגענו לטכנופוליס, מוזאון מדע לילדים מאד מרשים עם המון פעילויות. הילדים מאד מאד נהנו.בילינו שם כשלוש וחצי שעות ואפשר הרבה יותר. לאתר הטכנופוליס
עלות הכניסה(קנינו כרטיסים במקום): 57 יורו לארבעתינו.

חזרנו לרכב והמשכנו צפונה להולנד. במהלך הנסיעה שמתי לב שהשילוט בכבישים פתאום נראה שונה והנחתי שעברנו מבלגיה להולנד.
הנהיגה שם מאד נוחה והנהגים (לרוב) מכבדים אחד את השני. שמענו שיש הרבה משטרה, אך לא ראיתי אותם. יש המון מצלמות בדרכים. מומלץ להשאיר את הנהג הישראלי הלחוץ בבית ולנסוע ברגוע.
לאחר נסיעה של כשעתיים וחצי כאשר הכל מסביב ירוק, יערות, דשא, פרות ועוד ירוק, הגענו לאיזור כפר הנופש. היינו רעבים אז המשכנו לכיוון אפלדורן ומצאנו שם מקדונלדס (פחות טעים מבארץ ועל כל קטשופ קטן משלמים. כך זה בכל המסעדות).
אחרי האוכל נסענו לכפר גרדרן ועצרנו בסופר המקומי לקנות דברים לחדר. הכפר יפהפה ושווה לנסוע רק כדי לראות.
לאחר הקניות, נסענו לכפר הנופש Landal Rabbit Hill. לבלוג שלי על הכפר והחדר לחצו כאן. קיבלנו את החדר ופירקנו מזוודות. את שאר היום בילינו בהכרות עם הכפר, שחיה בבריכה וארוחת ערב בחדר. אחרי יום מוצלח, היינו גמורים ונרדמנו מוקדם.

יום שבת: ג'וליאנה טורן ופסטיבל כדורים פורחים
ישנו טוב. התעוררנו למזג אויר נפלא. אכלנו ארוחת בוקר בחדר. הילדים ראו סרטים מצויירים בהולנדית בטלויזיה. התארגנו, נכנסנו לרכב ונסענו לכוון אפלדורן.
קצת לפני אפלדורן, הגענו לפארק השעשועים ג'וליאנה טורן. כולם אומרים שאם נוסעים להולנד, חייבים לנסוע לאפטלינג. לאחר הרבה מחשבות והקשבה לסיפורים של אחרים, החלטנו שאפטלינג לא מתאים לנו, ובמקום נסענו לפארק הזה שיותר התאים לילדים שלנו. אל תדאגו, גם כאן עומדים בתור לכל מתקן. בפארק יש הרבה מתקנים ואפשר בכיף לבלות שם יום שלם. לחצו כאן לאתר הפארק. נשארנו עד סביבות 15:00. שימו לב שההולנדים אוהבים להגיע בזמן. הגענו בשעת הפתיחה וכבר החניון היה די מלא.
עלות כניסה (כרטיסים קנינו במשרד של כפר הנופש): 80 יורו ועוד 7.5 יורו לחניה.

חזרנו לכפר הנופש לנוח ואז אחרי הצהריים, נסענו כ-20 ק”מ לעיירה ברנבלד כדי לראות את פסטיבל הבלונים הפורחיםלאתר של הפסטיבל. הגענו להתחלה בשעה 18:00. שם ראינו עשרות (אם לא יותר) צוותים שכל אחד פתח הניפח בלון פורח, ולבסוף עף לשמים. כל זה מול מאות צופים. מרשים ביותר, וכמובן הילדים מאד נהנו. בסביבות 20:00 לאחר שרוב הבלונים עפו להם, הילדים היו כבר עייפים. חזרנו לכפר הנופש. הפסטיבל נמשך עד 23:00.
עלות הפסטיבל: 20 יורו ועוד 5 יורו לחניה.

יום ראשון: דולפינריום וחיטהורן
התעוררנו לעוד יום יפהפה. נעסנו כ-30 ק”מ לדולפינריום בעיר הרדרוויק. אחלה מקום להעביר חצי יום עם הילדים. יש מופעים קטנים כמו האכלת דולפינים וכלבי ים, וגם מופע דולפינים רציני יותר. לאתר הדולפינריום. גם כאן הגענו בשעת הפתיחה והחניון היה מלא תוך דקות.
עלות כניסה (כרטיסים קנינו במשרד של כפר הנופש): 93 יורו ועוד 8.5 יורו לחניה (הכינו כסף קטן)

אחרי ארוחת הצהרים נכנסנו לרכב ונסענו כ-90 ק”מ לכפר חיטהורן. הכפר יפהפה ופאסטוראלי, ירוק, מלא בתים ישנים ויפים והמון ברווזים בנחלים, ואם תצליחו למצוא סירה להשכרה, תשכרו! אנחנו הגענו ביום ראשון שגם היה יום מאד יפה, מה שאומר יום עמוס ביותר. לא מצאנו סירה להשכרה, אך לא ויתרנו על שייט ועלינו על סירת תיירים ושטנו כשעה עם מדריך. גם זה היה כיף.
עלות שייט: 20 יורו ועוד 5 יורו לחניה.

יום שני: מוזאון הרכבות באוטרכת
התעוררנו לבוקר מאד מעונן עם צפי לגשם. החלטנו לנסוע למוזאון הרכבות בעיר אוטרכת. זה לא היה יעד מועדף, אך שמרנו אותו ליום גשום. לאתר המוזאון (הולנדית) .שימו לב שבהרבה מקומות כתוב שהמוזאון סגור בימי שני. זה לא תמיד נכון ויש לברר. אני לא יודע להגיד עד איזה גיל המוזאון מתאים, אבל הילדים שלנו מאד מאד נהנו. יש הרבה רכבות מכל מני סוגים ותקופות, אפשר להכנס ולראות מבפנים. יש גם פעילויות לילדים(כולל סימולטור רכבת הרים).
עלות כניסה (קנינו כרטיסים במקום, חינם למתחת לגיל 4) : 48 יורו ועוד 5.5 יורו לחניה.

חזרנו לכפר הנופש הגיע הגשם, אז בילינו את שאר היום בג'ימבורי ובבריכה של הכפר.
יום שלישי: גן חיות בורגר
התעוררנו לעוד יום מאד מעונן עם צפי לגשם. התכנון היה לנסוע לארנהם לגן חיות בורגר ואם יתבהר נלך למוזאון הפתוח שליד. נסענו כ-45 ק”מ לגן חיות ומאד התרשמנו מהמקום. הוא גדול ומאורגן יפה. יש המון מה לראות ומגוון רחב של חיות. אפשר להעביר חצי יום שם בכיף. באמצע הסיור בגן, התחיל הגשם. הוצאנו את המעילי הסערה והסתובבנו בכיף. את ההולנדים הגשם לא הזיז. חלק מהם אפילו לא פתחו מטריה. לאתר הגן.
עלות כניסה (כרטיסים קנינו במשרד של כפר הנופש. חינם למתחת לגיל 4): 55 יורו ועוד 5 יורו לחניה.

הגשם נהיה חזק ונאלצנו לוותר על המוזאון הפתוח. חזרנו לכפר. אכלנו במסעדת היוקרה שלהם(אוכל לא משהו) ובילינו בכיף שוב בג'ימבורי והבאולינג.
יום רביעי: מדורדם והאג
קמנו לעוד יום מעונן עם צפי לגשם. על מדורדם לא רצינו לוותר אז החלטנו שזה יהיה היום לנסוע לשם. נסענו כ-120 ק”מ עד להאג והיה ממש נחמד. מדורדם מרשים ביותר (זה מיני הולנד למי שלא מכיר). כולם נהנו. הסתובבנו כמה שעות ואכלנו שם צהריים במסעדה (להמנע מהנודלס עם שרימפס). לאתר מדורדם.
עלות כניסה (קנינו במקום, יש דרכים זולים יותר): 62 יורו ועוד 7.5 יורו לחניה.

אחרי מדורדם רצינו לעשות קצת שופינג ושמענו על קניון מומלץ בהאג. במקרה היה מדובר בנסיעה של כמה ק”מ אז נסענו. לא מצאנו חניה ברחובות (הכל מוגבל בזמן של עד 30 דקות) אז חנינו בחניון מסודר בתשלום. הקניון נמצא על הטיילת בהאג, וגילינו שהקניון לא מרשים במיוחד. אז הלכנו לטייל בטיילת. הגשם שהבטיחו טרם הגיע (עדיין היה מאד מעונן) אז הסתובבנו. הטיילת מאד יפה. הרבה מסעדות. הרבה חנויות לתיירים. לא היו יותר מדי אנשים. ישבנו לכוס קפה ועוגה באחד המסעדות. הגשם התחיל לרדת. חזרנו לרכב ונסענו חזרה לכפר נופש עייפים ומרוצים.

יום חמישי: גשם גשם ועוד גשם
כל הלילה ירד גשם ולא הפסיק במהלך כל היום. חברים שלנו מהארץ שגם היו בחופשה באו אלינו ובילינו בכפר המהלך כל היום.
יום שישי: מוזיאון פתוח והביתה
התעוררנו ליום יפהפה. חיפשנו אתר שלא היינו בו ושגם בדרך חזרה דרומה, ונזכרנו במוזיאון הפתוח. החלטה מוצלחת. המוזיאון הוא שטח פתוח המחולק לכמה איזורים כאשר כל אחד מייצג את החיים ההולנדים בתקופות שונות. אפשר ללכת ברגל בין כל האיזורים, אך יש גם חשמלית (רכבת קלה). לאתר המוזאון.
עלות כניסה (כרטיסים קנינו במשרד של כפר הנופש. חינם למתחת לגיל 4): 44 יורו ועוד 6 יורו לחניה.

בסביבות 14:00 נאלצנו לעזוב, לחזור לרכב ולנסוע בחזרה לכוון בריסל. לאחר כ-3 שעות (הכולל 45 דקות בפקק באנטוורפן) הגענו לשדה התעופה. החזרנו את הרכב ועלינו לדלפק. היה עיכוב בטיסה והמראנו בסביבות 21:30. נחתנו בארץ בסביבות 02:30.