Manhattan

פרק ב - מנהטן

יום שני – 1 ביולי
התעוררנו יחסית מוקדם אצל החברים שלנו בקלוסטר. קמנו, ואכלנו ארוחת בוקר. ביום שלפני הכנו מזוודה לשלוש לילות. הזמנו אובר שלקח אותנו לתפוח הגדול – מנהטן. הנסיעה לקחה כ-40 דקות והאובר הוריד אותנו ליד המלון.

שם מלון: The Lucerne
מיקום: רח' 79 מערב. מרחק 2 דקות הליכה לתחנת רכבת 79th Street (קו 1)
הוזמן דרך: Hotels.com
תיאור המלון: היתרון הגדול של המלון הוא שנמצא במקום מאד נוח. זה אמנם לא מרכז העיר, אבל הוא מאד קרוב לתחנת רכבת של קו 1 שהוא קו מרכזי בעיר (תוך כמה דקות מגיעים לתחנה של טיימס סקוור). המלון טיפה מיושן, החדר יפה, המיטות נוחות, והמחיר סביר.

כשהגענו, החדר עוד לא היה מוכן אז השארנו את המזוודה ויצאנו לכבוש את העיר. הלכנו כמה דקות לרכבת תחתית בתחנת 79th Street. ירדנו למטה ואז גילנו שאנחנו בצד הלא נכון. עלינו למעלה, חצינו את הכביש וירדנו שוב. אמנם היינו במנהטן רק 3.5 ימים, אבל קנינו כרטיס שבועי (MetroCard) לתחבורה הציבורית. כשתגיעו, תעשו חישוב כמה נסיעות יהיו לכם. אם יהיו לכם יותר מ-13 נסיעות, תקנו כרטיס שבועי. כל חבר במשפחה חייב כרטיס. יש אנשים שאומרים שאתם יכולים לקנות כרטיס אחד ולהשתמש בו לכל המשפחה. זה לא נכון. לאחר שמעבירים את הכרטיס, לא ניתן להעביר אותו שוב למשך 18 דקות. באחד הימים הייתה לנו תקלה ונאלצנו לחכות. אם יש לכם ילדים קטנים, תבדקו מה הגובה שלהם. עד גובה מסויים הכניסה חינם.

קנינו את הכרטיסים ועלינו לרכבת. כבר בנסיעה הראשונה יצא לנו להכיר את תושבי העיר ה"מעניינים" שרק ניתן למצוא במנהטן.

נסענו דרומה עד לתחנת Whitehall Terminal (תחנה אחרונה בקו). שם עלינו על מעבורת- Staten Island Ferry - שייט חינמי שעובר ליד פסל החירות (אך לא קרוב מאד). הוא מגיע לסטטן איילנד, שם צריכים לרדת ולחכות למעבורת חזרה.

לאחר שחזרנו עשינו טיול רגלי שבו עברנו ליד:

• Whitehall Terminal(תחנת המעבורת)
  • Battery Park
  • פסל השור
  • Wall Street והבורסה
  • Trinity Church(שהיה בשיפוצים)
  • איזור World Trade Center ואנדרטאות 9/11
  • גן בית העירייה (City Hall)
  • בתי המשפט
  • סיבוב ב- China Town
  • סיבוב ב-Little Italy

ב- Little Italy מצאנו מסעדה לארוחת ערב (יש שם המון מסעדות). אכלנו במסעדת Sofia’s of Little Italy. אשתי אהבה אבל אני פחות. לאחר הארוחה הסתובבנו עוד קצת באיזור עד שהגענו לתחנת רכבת בקו 1 וחזרנו למלון.

יום שלישי – 2 ביולי

קמנו שוב יחסית מוקדם. לקחנו רכבת לתחנת 7th Ave & 42nd St (על קו 1). משם הסתובבנו עד שמצאנו דנקן דונטס לארוחת בוקר. אין כמו הבייגל שלהם עם גבינה לבנה. הלכנו עוד קצת עד שהגענו לטיימס סווקר. שם התישבנו ליד המדרגות המפורסמות (לא יכולנו לשבת עליהם כי בדיוק ניקו אותם) ואכלנו את הארוחת בוקר. משם סיור רגלי:

• טיימס סקוור
  • חנות M&M’s – הסתובבנו בחנות
  • Radio City Music Hall
  • Rockefeller Plaza(הסתובבנו בין החנויות שם כמו חנות ה-Lego ו- FAO Schwarz)
  • עלינו לתצפית ב-Top of the Rock – את הכרטיסים הזמנו מראש מהאתר הרשמי כאשר שריינו תאריך ושעה. זה בהחלט חסך המתנה בתור הארוך.
  • משם עברנו לשדרה החמישים והלכנו דרומה (עם עצירת לארוחת צהריים ב-TGI Friday’s) עד שהגענו לספרייה הציבורית ו-Bryant Park.
משם הלכנו בחזרה עד לתחנת רכבת ונסענו חזרה למלון לנוח.

אחרי הצהריים לקחנו רכבת ל-Columbus Circle, החלפנו לקו C ונסענו לתחנה 23rd Street Station. משם עשינו הליכה קצרה לאיזור ה-Highline והסביבה. ה-Highline הוא מסילת רכבת ישנה שחדלה לפעול לפני כמה עשורים ולאחר שנים של הזנחה הפכו אותה לטיילת מלאה בצמחייה יפה ופסלים.

ירדנו מה-Highline והמשכנו לאורך רחוב 34. עברנו ליד Madison Square Gardens, ועשינו קצת קניות בחנויות כמו Target ו-Kmart.

הרגליים שלנו כבר כאבו. אכלנו ארוחת ערב במקדונלדס ומשם עלינו על רכבת וחזרנו למלון.

היה תכנון לחזור לטיימס סקוור בלילה, אבל הילדים היו שפוכים ונרדמו.

יום רביעי – 3 ביולי

התעוררנו ואכלנו משהו קטן בחדר לארוחת בוקר ואז יצאנו לכוון מוזאון Intrepid Sea, Air & Space Museum. על מנת להגיע, נסענו ברכבת עד לתחנה 50th Street & Broadway ומשם לקחנו אוטובוס קו 50 עד למוזאון.

האינטרפיד הוא מוזאון מטוסים הנמצא על נושאת מטוסים. גם אנחנו וגם הילדים מאד נהננו. את הכרטיסים למוזאון הזמנו מראש מהאתר הרשמי וגם כאן זה חסך הרבה זמן המתנה מראש.

בצהריים, לאחר שסיימנו במוזאון, עלינו על אוטובוס קו 12 ונסענו ל-סנטרל פארק (האוטובוס עוצר ב-Columbus Circle). בדרך עצרנו ב-Subway לארוחת צהריים קלה שאכלנו בתוך הפארק. עשינו סיור רגלי בפארק אך לאחר שעתיים נאלצנו לקצר אותו כי היה יום מאד חם ומאד לח. משם לקחנו אובר חזרה למלון.

בערב אכלנו ארוחת במסעדה איטלקית Coppola’s West שנמצאת ממש ממול המלון ברח' 79. להבדיל מהמסעדה שאכלנו יומיים לפני ב-Little Italy שגם לא היה מדהים, אבל גם הייתה אווירה מאד מתויירת, כאן הרגשנו את האוטנטיות הרבה יותר.